Горічко Вікторія Олександрівна - вихователь ГПД

/Files/images/ттт.PNG

Освіта: вища, Мелітопольський державний педагогічний університет, 2009 р.

Вчитель початкових класів;

Вихователь ГПД;

Вчитель малювання;

Нижньоторгаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Стаж – 3 роки.

Методична проблема у роботі групи продовженого дня:

«Гра – як важливий елемент у виховному процесі повноцінної особистості».

Функції та основні напрями ГПД

Мета, завдання та зміст діяльності групи продовженого дня

Мета: групи продовженого дня організовуються для соціального захисту учнів і забезпечують умови для проведення позаурочної діяльності з ними.

Завдання групи продовженого дня:

• забезпечити безпечне і комфортне перебування учнів у школі в позаурочний час;

• організувати гармонійний розвиток особистості учня з урахуванням вікових особливостей молодшого школяра, інтелекту та інтересів кожної дитини;

• створити умови для досягнення оптимального рівня вихованості учнів.

Основні напрямки діяльності ГПД:

• фізкультурно-оздоровча робота;

• моральне і правове виховання;

• громадянське та патріотичне виховання;

• естетичне та екологічне виховання;

• культурно-просвітницька робота;

• розвиток національно-культурних традицій;

• екскурсійно-туристична робота;

• профілактика правопорушень та злочинів серед неповнолітніх;

• взаємодія з установами додаткової освіти та культури;

• соціологічні та психолого-педагогічні дослідження з питань виховання учнів, виявлення та оцінка рівня їх вихованості та ін.

1. Порядок комплектування та організація діяльності групи продовженого дня

1.1. Освітня установа відкриває ГПД за бажанням батьків (законних представників).

1.2. Зарахування до ГПД та відрахування здійснюється наказом директора закладу за заявою батьків (законних представників).

1.3. Освітнє установа організовує ГПД для учнів I-IV класів з граничною наповнюваністю для учнів 1-го ступеня не менше 25 осіб.

1.4. Діяльність ГПД регламентується планом робіт вихователів і режимом дня, які затверджуються заступником директора з навчально-виховної роботи.

1.5. Тижнева гранично допустиме навантаження в ГПД - не більше 30 год.

1.6. Робота ГПД будується у відповідності з діючими вимогами Моз Російської Федерації з організації та режиму роботи груп продовженого дня.

1.7. В ГПД тривалість прогулянки для учнів 1-го ступеня становить не менше 2 ч. Тривалість самопідготовки визначається класом навчання. У I класі з другого півріччя - до 1 год; у II класі - до 1,5 год; у III-IV - до 2 ч.

1.8. В ГПД поєднується рухова активність вихованців на повітрі до початку самопідготовки (прогулянка, рухливі і спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці) з їх участю в заходах емоційного характеру після самопідготовки.

1.9. В освітньому закладі організовується 2-разове гаряче харчування для вихованців ГПД.

3. Орієнтовне планування занять в групі продовженого дня

День тижняЗаняття на повітрі (2-2,5 год)Заняття в приміщенні (15-45 хв)Самопідготовка (крім учнів I класів) (1-2 год)
ПонеділокРухливі ігриБібліотечні години
ВівторокСпортивна годинаБесіди на етичні й естетичні теми
СередаРухливі ігриМузичне заняття
ЧетверПрогулянкаЗаняття з ОБЖ, ПДР, ППБ
П'ятницяЕкскурсіяГурткові заняття, трудова діяльність

4. Приблизний режим групи продовженого дня для учнів початкових класів

ЧасВид діяльності
12.00-12.10Прийом дітей до групи продовженого дня
12.10-13.10Прогулянка, рухливі ігри на відкритому повітрі
13.30-14.00Обід
14.00-15.00Самостійне читання, ігротека, прогулянка
15.00-16.00Самопідготовка з фізкультхвилинками
16.00-17.00Ігри, бесіди, вікторини, заняття за інтересами, музичні і спортивні годинник
17.00-18.00Прогулянка, ігри на відкритому повітрі

з досвіду роботи:

ВІКТОРИНА ”У ЦАРСТВІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ”

Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес;поглибити, розширити знання дітей про природу, про вплив поведінки людини на природу; виховувати любов до природи.

Обладнання: Плакат-галявина, кольорові квіточки, назви зупинок, надруковані слова назви тварин у конвертах, ребуси, запис пісні “ Звіробіка”, торбинка із бочечками, сигнальні картки 3-х кольорів.

Хід заняття.

Вихователь:

- Сьогодні ми зібралися тут на вікторину. Це буде подорож до «Царства живої природи». А щоб не заблукати,ми будемо подорожувати за окремим маршрутом. А що це за зупинки,ви дізнаєтеся у ході подорожі.

(На дошці закріплені назви зупинок: Кмітливих. Винахідливих. Ребуси. Звіробіка. Заморочки із бочки.)

Усі діти групи об’єднані у команди за кольорами: червоний, синій, зелений.

- Відповідати на запитання буде кожна команда по черзі, але інші команди теж обдумують завдання і, якщо знають відповідь, піднімають сигнальну картку. Хто першим підніме картку, той матиме першочергове право відповісти і отримати бал, у тому разі, якщо команда, якій адресувалося питання відповіла невірно. Кожен бал – це квіточка відповідного кольору, яку я “садитиму” на галявину.

У команді діти обирають капітана, оратора, сигнальника й писаря.

1. Зупинка “Кмітливих “.

- Відгадайте загадки:

1. Золотисте ситечко

Покотилось в літечко

Загляда в віконечко

Наче справжнє сонечко. (Соняшник.)

2. Хто хвіст залишає,

А від ворога втікає. (Ящірка.)

3. Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в них він не зимує. (Ластівка.)

4. Ой, яка ж вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька,

Не звірятко - просто диво,

Невгамовне, пустотливе

Вгору-вниз, на гілку, з гілки.

Хто це буде, діти? (Білка.)

5. На городі молода

Пишні коси розплела,

І зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза.)

6. З-під снігу цвіт з’явився,

Прокинувся від сну.

І запросив усіх він

Зустрінути весну. (Підсніжник.)

7. Хати не будую,

Не мажу, не квітчу.

На гілці ночую,

Людям роки лічу. (Зозуля.)

8. Хто на собі ліс носить? (Олень)

9. Повзун повзе, на базар голки везе. (Їжак)

( кріплення квіточок на “галявину“.)

2. Зупинка “Винахідливих”.

- Оберіть у своїй команді самого артистичного і винахідливого представника. Його завданням буде показати за одну хвилину 5 тварин своїй команді за допомогою пантоміми. Одна вгадана тварина -1 бал (одна квіточка на “галявині”).

(Діти обирають конверти із назвами тварин.)

1). Чапля, заєць, пінгвін, мавпа, риба.

2). Їжак, жаба, кенгуру, собака, змія.

3). Лисиця, олень, ведмідь, хом’як, кіт.

- Додатковий бал отримує команда,що впоралася швидше ніж за хвилину.

( кріплення квіточок на “галявину“.)

3.Зупинка “ Ребуси“. Кожна команда отримує по 3 ребуси, розгадує їх і сигналізує карткою про готовність. За один правильно розгаданий ребус -1бал. Представники команд по черзі демонструють розгадані ребуси.(Додаток.)

( кріплення квіточок на “галявину“.)

1. Зупинка “Звіробіка”.

Фізкультхвилинка з музичним супроводом.

5. Зупинка “Заморочки із бочки”.

Діти, ви довели, що багато чого можете, але ваші знання про природу ми ще перевіримо.

Ця торбинка незвичайна

Зовні вона дуже гарна

У ній є маленькі бочки,

А в тих бочках - заморочки.

По одному представнику від кожної команди дістають із торбинки по дві бочечки із завданнями: дати відповідь на питання, або продовжити речення. Про готовність відповідати команди сигналізують картками.

- Чому не можна шуміти у лісі навесні?

- Ви побачили гніздо пташки. Як його зберегти?

- Птахи дуже корисні,бо вони…

- Коли я піду до лісу,то не буду…

- У моєї подруги день народження. Вона дуже любить конвалії. Я подарую їй…

- У лісі ти знайшов поляну з грибами. Мабуть, вони отруйні. Треба … . Чому?

6.Зупинка ”Всезнайки”.

- На столах кожної команди по 4 чистих аркуші. Треба записати на них відповіді до наступних завдань і показати запис по команді. Бали отримають усі команди, які напишуть правильні відповіді.

· Це могутній хижий птах. Розмах його крил становить 2 м. В Україні зустрічається лише в Карпатах. Живиться дрібними тваринами і птахами, на яких спритно полює. (Орел-беркут.)

· Птах досить великий, маса деяких особин досягає 15кг. Його називають провісником весни за приємний голос, що він подає, повертаючись із теплих країв. Відлітають ці птахи – ключем. (Журавель, лелека.)

· Тварина-савець чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедовидне. Мордочка видовжена, голова плавно переходить у тулуб. Шкіра еластична, гладенька. Тварина відновлює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі. (Дельфін.)

· Це найбільший за розмірами дикий звір в Україні. Довжина його тіла-3м, висота - 2м, маса - до 1000кг.Голова велика з короткими рогами. Тіло вкрите шерстю. (Зубр.)

Після демонстрації написів на дошку вивішуються фото тварин.

-Діти, що вам відомо про цих тварин?(Відповіді дітей.)

- Що їх об’єднує? (Вони занесені до Червоної книги України.) - Що це за книга? (Демонстрація книги.)

- Це книга незвичайна. Вона ніби звертається до людей зі словами: “Зупиніться! Подумайте, що виробите і до чого це призведе! “ Вона ніби попереджає кожного, хто візьме її до рук, що необхідно звернути увагу на ті види, які занесені до неї. Вони не можуть зберегтися і вижити без захисту з боку людини.

- Отож, закінчився останній конкурс. Журі оголошує за нього бали. (На “галявину” чіпляється відповідна кількість квіточок.)

- Підрахувуємо загальну кількість балів за вікторину.

Підсумок вікторини

Яка гарна і заквітчана наша “галявина”! Ви довели, щознаєте і любите природу. Природа чарує нас своєю красою. Вона викликає радість, здивування, а іноді смуток. Природа дарує нам продукти харчування, допомагає зміцнити здоров’я. Людина - частина природи. Природа потребує нашого піклування. Берегти природу – значить берегти життя.

Все на землі нам треба берегти

І птаха, й звіра, і оту тваринку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти лише її частинка.

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави,

Я скажу їй: зеленій, живи!

Коли лісом буду я іти.

Теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили у мирі й щасті.

Рухливі ігри під час проведення занять в групі продовженого дня

«Швидко по місцях!»

Усі гравці шикуються в одну чи дві колони і витягують руки вперед, злегка торкаючись ними плечей попередніх гравців. За сигналом ведучого: «Розбіглися!» — усі діти розбігаються в різні боки. За другим сигналом: «Швидко по місцях!» — усі мають вишикуватись у початкове положення. Хто з гравців найшвидше стане на своє місце і правильно витягне руки, стає переможцем. Якщо гравців дві колони, то виграє група, що вишикувалася першою. Шикування на початку гри можуть бути найрізноманітніші, залежно від рівня підготовленості дітей, їх можна вишикувати у дві шеренги і запропонувати схрестити руки із сусідами. Можна виши­кувати в колону по двоє чи запропонувати сісти або стати на коліна; можна вишикувати у два кола, руки покласти на плечі сусідів тощо.

«Одвічний рух»

Усі учасники гри сідають у коло. Один гравець починає показувати фізичні рухи (махати рукою, тупотіти ногою тощо). Гравець, що праворуч нього, має повторити його рух і додати щось своє. Третій повторює рухи обох і додає своє тощо. Той, хто не може згадати хоча б одну дію чи робить рух у неправильному порядку, виходить з гри.

«Алфавіт»

При кожному стрибку гравець має назвати одну з букв алфавіту (спосіб стрибання має бути складним, щоб важко було безпомилково стрибнути тридцять три рази, називаючи всі букви алфавіту). Зробивши помилку, гравець має відразу назвати рослину на цю букву чи тварину, чи місто, про що домовляються перед грою. Якщо це вдалося зробити відразу, гравець може починати стрибати спочатку, якщо ні — черга наступного гравця. Завдання учасника гри — пройти всі букви алфавіту.

Фізкультхвилинки та ігри на уроках


1.Гра «Ведмідь»
Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).

1.Гра «Піаніно»
Поставити всі пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.


1.Гра «Комарики»
Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть в долоні над головою. «Комарик біля вуха» тощо.

1.Гра «Зайчик»
Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:
Зимно зайчику стояти,
Треба трошки пострибать:
Скік-скік,скік-скік, скік-скік.
Треба трошки пострибать,
Пострибавши відпочить.
«Зайчики» займають місце за партою. Урок триває.

1.Гра «Чи знаєш ти свій клас?»
Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали»

1.Гра «Гойдалки»
Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя («раз» – на носках, «два» – на п’яти. 10 разів).

1.Гра «Косар»
Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками («раз» і «два»), ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів)

1.Гра «Потягти канат»
Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку 7-8. (виконувати 3 рази)

1.Фізкультпауза
Під мовний супровід учителя діти виконують вправи (4 рази)
«Раз» – підняти руки вгору,
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати

1.Гра «Хто що промовляє?»
Учитель починає, а діти продовжують:
ВчительУчні
Зозуля кує:«Ку-ку, ку-ку!»
Півень кукурікає: «Ку-ку-рі-ку!» , «Ку-ку-рі-ку!»
Голуб воркує: «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»
Сова кричить:«Угу, угу, угу!»
Риби мовчать, ні пари з вуст.
Після виконання цієї вправи-гри діти займають місця за партами.

1.Гра «Цікавинка»
Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:
ВчительУчні
- Діти, чи знаєте ви, хто як спить? Так, знаємо.
- Як спить зайчик? Зайчик спить лежачи.
- Як спить курка? Курка спить сидячи.
- Як спить чапля? Чапля спить стоячи.
- А як спить кажан? Кажан спить, висячи донизу головою

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ

1. Вчитель Учні
Трава низенька-низенька. Роблять присідання.
Дерева високі-високі. Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає. Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє. Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад. Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає. Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають. Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за парти сідають. Сідають за парти.

2.
Я намалюю зайчика для вас – раз. Роблять колові рухи руками над головою.
Це у нього, бачите, голова – два. Руки кладуть на голову.
Це у нього вуха догори – три. Піднімають руки вгору до вух.
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч, ліворуч.
Це очиці весело говорять – п’ять. Прикладають руки до очей.
Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість. Імітують жування моркви зайцем.
Шубка тепла хутряна на нім – сім. Плещуть в долоні.
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім. Підскакують на місці.
Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять. Садять дерева, притоптують ямки.
І хай сонце сяє з піднебесся – десять. Піднімаються на носках, руки вгору.

3.
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

Розробка уроку малювання: у 6 класі.

Тема: Спостережна перспектива.

Мета: поглибити знання учнів про просторові відношення на основі використання законів лінійної перспективи, розширити знання про спостережну перспективу та лінію горизонту. Розвивати вміння будувати перспективне зображення; закріпити вміння поетапно виконувати навчальну роботу.

Обладнання: фотографії, малюнки, матеріал для демонстрації поетапної роботи.

Матеріал та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гумка, кольорові олівці, фарби.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Перевірка готовності класу до уроку.

ІІ. Актуалізація знань і вмінь.

- Бесіда:

1) Що таке лінія горизонту?

( Лінія горизонту – це уявна лінія, яка розміщується на рівні очей )

- Показати приклад на картині.

2) Що таке точка сходження? Для чого вона потрібна?

( Точка сходження – це точка з якої побудований малюнок. )

- Показати приклади.

3) Які властивості має зображення перспективи?

( Правило лінійної перспективи таке: предмети що мають однакові розміри, але віддалені від спостерігача на різні відстані, будуть зображені на картині неоднаково )

- Показати приклади.

Тобто розмір і форма предметів зорово змінюється в залежності від ступеня їхньої віддаленості ( ближче – більше, далі – менші ) й різного положення стосовно точки зору виконавця картини. А наука, що викладає закони, які допомагають зображувати предмети так, як сприймає їх наше око, називається перспективою.

Перспективу поділяють на лінійну, повітряну та спостережну.

Лінійна перспектива - це вид перспективи, розрахований на фіксовану точку зору і передбачає єдину точку сходу на лінії горизонту.

Повітряна перспектива – характеризується змінами чіткості й кольору предметів, віддалених від спостерігача.

(тобто найближчий предмет – виглядає яскравішим, а віддалений – блакитний )

Спостережна перспектива – побудова зображень об’ємних предметів такими, якими ми бачимо їх з певної точки спостереження.

ІІІ. Вивчення нової теми.

4) Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати саме спостережну перспективу.

5) Пояснення вчителя:

- Давайте згадаємо, що таке лінія горизонту? ( Це лінія, яка відділяє небо від землі; підлогу від стелі )

Зображення змінюється залежно від розміщення лінії горизонту.

- Показати різницю зміни на малюнках.

- Якщо ми подивимось за вікно сидячи на стільці – ніби на картинці видно будинки, вулиці і небо над ними: але землі дуже мало, а неба більше. А от якщо встанемо, то площа між небом і землею зміниться.

- Привести приклади з різних пейзажів і пояснити, як вони змінені.

Отже, залежно від того, на чому ми хочемо зробити акценти, вибираємо висоту лінії горизонту.

Наприклад, якщо лінію горизонту опустити досить низько, то можна підкреслити велич і значущість предметів ( як на малюнку )

Або якщо лінію горизонту зробити посередині, то можна зобразити більше предметів – якщо це стосується кімнати.

- Сьогодні на уроці ми будемо малювати свою кімнату. Тобто побудову інтер’єру в перспективі.

Інтер’єр - це внутрішній простір приміщень будинку, кімнат тощо.

Художники поділяють лінійну перспективу на:

Фронтальну ( у фронтальному вигляді має одну точку сходу, одна із стін кімнати паралельна до площини аркуша і тоді можна зобразити три стіни кімнати. )

Кутову ( у кутовому вигляді можна побачити дві стіни, розгорнуті під кутом одна до одної. )

- Якщо потрібно малювати інтер’єр у кутовому положенні, то проводять вертикальну лінію, яка показує стик двох стін. Вона перетинається лінією горизонту, що розділяє її на два відрізки. Потім будують перспективу бічних стін, підлоги і стелі, користуючись двома точками сходу, які розташовуються по обидва боки від головної точки спостереження. Потім намалювати в перспективі вікно, двері, меблі, світильники, килими тощо.

( Показати у підручнику приклади – 6 клас, ст.. 114 – 119 )

- Якщо за фронтального типу перспективи точка сходу завжди одна. Вона розташована на рівні очей глядача, усі паралельні горизонтальні лінії, що йдуть у глибину, сходяться на лінії горизонту в єдиній точці сходу. Усі вертикальні лінії паралельні одна одній. Розміри предметів під час віддалення зменшуються.

( Показати у підручнику приклади – 6 клас, ст. 108 - 113 )

IV. Творче завдання

- Намалювати інтер’єр своєї власної кімнати у фронтальному положенні перспективи.

- Поетапна робота малюнку на дошці, а учнів в альбомах.

V. Домашнє завдання.

- Довершити, якщо не закінчена робота.

/Files/images/аиимт.PNG

Кiлькiсть переглядiв: 514

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.